Thursday, March 01, 2007

1.3.2007

1.3.2007

Valitettavasti aikani ei ole riittänyt kirjoittamiseen, mutta tulipahan ne tärkeimmät vaiheet kirjoitettua ainakin (sosiaalistamiskausi 16 ikäviikkoon asti).

En ole ehtinyt myöskään treenailemaan mitenkään säännöllisesti. Hiski osaa tällä hetkellä seurata vähän matkaa, liikkeestä maahanmenon (hissinä jee), alokasluokan hypyn (lopussa vielä seisomisen kanssa pikkaisen tarkentamista), luoksetulon, sivulletulon tietysti myös. Paikallamakuuta ei olla harjoiteltu, tarvisi alkaa treenaamaan sitäkin. Paljon muutakin Hiski on oppinut, pysähtyy käskystä lenkillä, kävelee vierellä käskystä kun ohitetaan ihmisiä tai koiria jne.. Niin ja palloa noutaa edelleen tosi hienosti. Noutokapulassa ollaan vasta aloiteltu pidä-harjoitusta.

Murkkuikä kolkuttelee ovella. Sisälle tulemisen kanssa on välillä ongelmia kun Hiski haluaa juosta pitkin peltoa. Tuntemattomille haukkumista on myös esiintynyt ja muutenkin mörköjä näkyy silloin tällöin lenkillä. Samanlaista kaahausta edelleen. Juosta pitää koko ajan.

Hiski jätetään nykyään häkkiin kun se jää yksin. Se oppi kolmannen kerran jälkeen menemään itse häkkiin kun puemme ulkovaatteet ja sanomme että pojat odottaa kotona. Häkissä se kyllä riehuu, syö puruluuta, kaataa edelleen vesikuppinsa, saattaa pissatakin... eli ei mitenkään kauniisti siellä koko aikaa ole vaikka innolla sinne meneekin. Kaksi kertaa se on onnistunut pääsemään häkistä ulos. Toisella kerralla kaatoi koko päädyn häkistä...

Pöydiltä varastelee tavaroita myös. Ja muutenkin tuhoaa kyllä kaiken jos pääsee itsekseen touhuilemaan.

Hiski on myös tosi kovapäinen. Ei hätkädä juuri mistään.

Puruja ollaan myös vähän harjoiteltu, Hiski rakastaa pentuhihaa ja on ihan sekaisin kun näkeekin sen. Ehkä siitä tehdäänkin suojelukoira, heh.

No, tämä nyt oli tällaista sillisalaattia. Kysykää jos haluatte tietää jotain lisää.