Wednesday, December 13, 2006

21 viikkoa ja 5 päivää




Käytiin hallilla treenailemassa tottista ja kokeiltiin taas flyball vekotinta. :)
Hiski toi pallon taas tosi hyvin käteen joka heiton jälkeen.

Meillä on eilen ja tänään ollut sähkömiehiä kotona. Se on ollut Hiskin mielestä erittäin hienoa, liiankin hienoa. Arvatkaapa onko helppo komentaa pentua jättämään miehet rauhaan. Tai työkalut ym. johdot. Koskahan koiranpentu oppii mitä pistä paikka nyt siihen tarkoittaa?

Tuesday, December 12, 2006

21 viikkoa ja 4 päivää

Pääsimme kokeilemaan eilen flyball -laitetta. Hiski ja Fasse eivät ole koskaan nähneetkään kyseistä vekotinta, Jose on aikoinaan kokeillut kerran tai kaksi. Jose ja Fasse oppivat homman miltei heti, Hiskille opetin vasta koskettamista alustaan.

Tänään jatkettiin treenejä ja Hiskikin oivalsi mistä on kyse. :) Hassu laite.

Tässä video Hiskin flyball -treenistä:
http://s103.photobucket.com/albums/m153/Kinkula/?action=view&current=FlyHiski.flv

Hiski ja agilityputki (video):
http://s103.photobucket.com/albums/m153/Kinkula/?action=view&current=putkivideo.flv

Monday, December 11, 2006

21 viikkoa ja 3 päivää

VESIKUPPIONGELMA
Otteita viime viikon varrelta:

"Lauantaina olisi pikkujoulut ja koirien pitäisi pystyä olemaan kotona vähintään 5 tuntia keskenään. Hiski kaataa juomakupin joka kerta nurin kun se jää yksin. (Paitsi kun menen työhuoneeseen tai suihkuun) Ajattelin jättää koirille puruluita kun lähden, mutta en halua pitää koiria ilman vettä.

Kuppia en viitsisi myöskään ruuvata kiinni seinään, koska pennulla on tapana repiä myös tapettia. Luulen että seinässä kiinni oleva kuppi provosoi tapetin repimiseen.

Millä estän kupin kääntämisen? Pentu myös raahaa kupin aina eri huoneeseen kaadettuaan sen ensin. Olen ihan kypsä tähän ongelmaan. Pentu ei kaada kuppia minun aikanani."

Ostin keraamisen painavan juomakupin...

--------------------------------------------------------------------------------

"Testi ohitse (2h poissa kotoa).
Tulos: Vettä eteinen täynnä, vesipisaroita ovi-ikkunan korkeudella asti. Kuppi ehjänä, mutta siirretty kyllä eri nurkkaan. Vittu suoraan sanottuna. Märkä koira haisee koko kämpässä, 2 koiraa on paininut vedessä. Karvat liimautunut lattiaan.

Voisin kokeilla seuraavaksi tuota muovivatisysteemiä. Eli nostaa kuppi vatiin. Ja laittaa vaikka käsipaino sinne seuraksi.

Tai sitten majoittaudun ikkunan taakse kytikseen ja räjähdän sieltä kun pentu alkaa pulikoida."
------------------------------------------------------------------------------------

"Seisoin eilen ulkona ikkunan takana klo 21-21.30 tuolin päällä radiopuhelin kädessä odottaen että pentu kaataa kuppinsa. No ei se tietenkään sitä tehnyt, mutta ohi ajavilla autoilijoilla oli varmaan hauskaa."

-------------------------------------------------------------------------------------
Juomakuppi on nyt jätetty muoviseen muuttolaatikkoon kun ollaan jätetty koirat keskenään. Kuppi on käännetty nurin laatikossa ja tänään totesin, että saattaapi olla myös tuo lattialla oleva "vesi" jotain muutakin. Nimittäin eteinen on alkanut haisemaan. Samoin pyyhe, jolla pyyhimme "vettä". On hieman outoa, että muuttolaatikossa kupissa oleva vesi olisi kaadettuna sekä laatikkoon, että laatikon ympärille eteiseen. Laatikko ei vuoda. Eli saattaa olla, että pentu juo niin paljon että pissaa sitten litroittain lattialle jonka jälkeen siinä kusessa sitten painitaan vielä. Arvatkaapa haiseeko myös tapetit..

MITÄ HEMMETTIÄ PITÄISI SEURAAVAKSI TEHDÄ? Järkihän tässä lähtee. Luultavasti seuraava vaihe on kuvata video, josta selviää mitä Hiski oikein touhuaa.
--------------------------------------------------------------------------------

Muita juttuja:

Hiski painaa nyt jo 15kg!!! Hampaitakin on vaihtunut, yläkulmurit on vielä kiinni.

Hiski on oppinut vähitellen tuomaan löytämiään esineitä (sukkia, roskia) käskystä käteeni, jonka jälkeen palkitsen Hiskin aina namilla. :)

Bokserit Simba ja Nemo ovat alkaneet kiinnostamaan Hiskiä enemmän, nyt ne eivät enää siis pelota vaan enemmänkin olisivat kivoja leikkikavereita.

Niin.. ja Hiski nukkuu sitten nykyään lattialla. Ei ollut mitään ongelmia. Nykyään jos otamme Hiskiä sänkyyn nukkumaan mennessä se menee itsenäisesti lattialle nukkumaan.

Saturday, December 02, 2006

20 viikkoa ja 1 päivä



Ajatella, että nyt mennään jo joulukuuta ja tämän näköisiä ovat ulkona otetut kuvat. :D

Toissayönä mieleeni tulvahti muistoja Maxista, kun tuli puhetta yhdestä koirien joululahjoista. Jäin miettimään Maxin innostusta joululahjoihin, miten se sekosi jo pelkästä lahjapaperin näkemisestä ja kantoi papereita suussaan tuntikaupalla. Samoin se yritti aina avata lahjat etukäteen jos silmä vältti. :) Itkuhan siitä tuli. Kauhea ikävä Papparaista. :(

Hiski ei lahjoista ymmärrä vielä mitään. Siitä tuleekin taas varmasti kova homma opettaa Hiskille, että jokainen saa omat lahjansa ja muiden lahjoihin ei mennä kopeloimaan ennen kuin ne avattu. Jose ymmärtää asian jos hyvin, Fassella menee pasmat välillä sekaisin lahjojen kanssa. Meillä koirat saavat lahjoja synttäreinä ja jouluna. Maxilla viettiin oikein 10 -vuotis silloin pari vuotta sitten. Kylään kutsuttiin sukulaisiakin. :)

Tämä meni nyt ihan muisteluksi. Eipä tässä mitään uutta kerrottavaa nyt ole. Aamulenkillä tuli puhelimeen puhuva mies vastaan ja se oli tosi hankala ohitettava. Mutta ohi päästiin!

Eilen nähtiin autosta Hiskin sisko Kiira! Olipa se kasvanut myös kokoa. Mahtoikohan Hiski tajuta ketä siellä tepasteli... Täytyisi ehtiä kyllä yhteislenkille. Kaipa nuo toimeen vielä keskenään tulee. :)