Monday, December 11, 2006

21 viikkoa ja 3 päivää

VESIKUPPIONGELMA
Otteita viime viikon varrelta:

"Lauantaina olisi pikkujoulut ja koirien pitäisi pystyä olemaan kotona vähintään 5 tuntia keskenään. Hiski kaataa juomakupin joka kerta nurin kun se jää yksin. (Paitsi kun menen työhuoneeseen tai suihkuun) Ajattelin jättää koirille puruluita kun lähden, mutta en halua pitää koiria ilman vettä.

Kuppia en viitsisi myöskään ruuvata kiinni seinään, koska pennulla on tapana repiä myös tapettia. Luulen että seinässä kiinni oleva kuppi provosoi tapetin repimiseen.

Millä estän kupin kääntämisen? Pentu myös raahaa kupin aina eri huoneeseen kaadettuaan sen ensin. Olen ihan kypsä tähän ongelmaan. Pentu ei kaada kuppia minun aikanani."

Ostin keraamisen painavan juomakupin...

--------------------------------------------------------------------------------

"Testi ohitse (2h poissa kotoa).
Tulos: Vettä eteinen täynnä, vesipisaroita ovi-ikkunan korkeudella asti. Kuppi ehjänä, mutta siirretty kyllä eri nurkkaan. Vittu suoraan sanottuna. Märkä koira haisee koko kämpässä, 2 koiraa on paininut vedessä. Karvat liimautunut lattiaan.

Voisin kokeilla seuraavaksi tuota muovivatisysteemiä. Eli nostaa kuppi vatiin. Ja laittaa vaikka käsipaino sinne seuraksi.

Tai sitten majoittaudun ikkunan taakse kytikseen ja räjähdän sieltä kun pentu alkaa pulikoida."
------------------------------------------------------------------------------------

"Seisoin eilen ulkona ikkunan takana klo 21-21.30 tuolin päällä radiopuhelin kädessä odottaen että pentu kaataa kuppinsa. No ei se tietenkään sitä tehnyt, mutta ohi ajavilla autoilijoilla oli varmaan hauskaa."

-------------------------------------------------------------------------------------
Juomakuppi on nyt jätetty muoviseen muuttolaatikkoon kun ollaan jätetty koirat keskenään. Kuppi on käännetty nurin laatikossa ja tänään totesin, että saattaapi olla myös tuo lattialla oleva "vesi" jotain muutakin. Nimittäin eteinen on alkanut haisemaan. Samoin pyyhe, jolla pyyhimme "vettä". On hieman outoa, että muuttolaatikossa kupissa oleva vesi olisi kaadettuna sekä laatikkoon, että laatikon ympärille eteiseen. Laatikko ei vuoda. Eli saattaa olla, että pentu juo niin paljon että pissaa sitten litroittain lattialle jonka jälkeen siinä kusessa sitten painitaan vielä. Arvatkaapa haiseeko myös tapetit..

MITÄ HEMMETTIÄ PITÄISI SEURAAVAKSI TEHDÄ? Järkihän tässä lähtee. Luultavasti seuraava vaihe on kuvata video, josta selviää mitä Hiski oikein touhuaa.
--------------------------------------------------------------------------------

Muita juttuja:

Hiski painaa nyt jo 15kg!!! Hampaitakin on vaihtunut, yläkulmurit on vielä kiinni.

Hiski on oppinut vähitellen tuomaan löytämiään esineitä (sukkia, roskia) käskystä käteeni, jonka jälkeen palkitsen Hiskin aina namilla. :)

Bokserit Simba ja Nemo ovat alkaneet kiinnostamaan Hiskiä enemmän, nyt ne eivät enää siis pelota vaan enemmänkin olisivat kivoja leikkikavereita.

Niin.. ja Hiski nukkuu sitten nykyään lattialla. Ei ollut mitään ongelmia. Nykyään jos otamme Hiskiä sänkyyn nukkumaan mennessä se menee itsenäisesti lattialle nukkumaan.

No comments: