Heippa vaan taas pitkästä aikaa!
Sen vain sanon, että parisuhdeongelmat ja koiran koulutus eivät sovi samaan pakettiin mitenkään. Hiskin koulutus on ollut aivan rempallaan, mutta vähitellen ollaan palattu sorvin ääreen. Olemme jopa käyneet ohjatuissa treeneissä (tietysti omassa koulussa).
Olin positiivisesti yllättynyt otettuani Hiskin mukaan koirakouluun ohjaamalleni tunnille pitkästä aikaa. Hiski käyttäytyi todella hyvin, odotin riehumista ja säntäilyä joka suuntaan. Pentuna opitut asiat eivät siis olleet unohtuneet.
Keskittymiskykyä ovat vieneet nykyään lähinnä nartut tai narttujen hajut. Olen useampaan kertaan harkinnut pallien poistoa, mutta en sitä vielä ole toteuttanut. Katsotaan nyt jos keskittyminen riittää tokoiluun ilman poistoakin.
Pennun tulon jälkeen Hiski sai taas kaipaamansa leikkikaverin (Fasse muutti Villen luokse). Josehan ei leikkeihin toisten koirien, edes oman lauman, kanssa suostu kuin joskus ja jouluna. Leikit Toran kanssa onkin olleet niin mahdottomia, että niihin on ollut pakko puuttua. Vääntöä ja lelujen repimistä tapahtuisi muuten 24/7. Hiski ei välitä vaikka pentu puree palleihin ja roikkuu kurkussa kiinni. Ainoastaan puruluista Hiski on tarkka, niihin ei pentu saa koskea.
Mustasukkainen Hiski on, sen pitäisi aina olla ensimmäisenä ja se pitäisi aina huomata ennen muita. Jos leikin pennun kanssa, Hiski tunkeaa miltei väkisin väliin.
Tämän hetken tilannetta:
- seuraaminen, mutta ei käännökset
- paikallaistuminen (ei pysy kyllä aina paikoillaan vaan nousee seisomaan)
- luoksetulo (saattaa juosta vähän ohi ennen sivulletuloa)
- hyppy, ok
- hypyn takana seisominen, en pääse loppuun asti ilman ettei koira liiku
- liikkeestä maahanmeno, ok
- liikkeestä seisominen, otettu vain muutaman kerran tunnilla
- nouto = katso video...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment