Aamulla kun kävin suihkussa jätin vesikupin lattialle. Olin ehkä 10 minuuttia poissa ja tällä välin vesikuppi oli taas käännetty nurin ja viskottu pitkin keittiötä ja eteistä. Päätin, että nyt tuli loppu tälle kohteltamiselle = nyt aletaan harjoitella vesikupin rauhaan jättämistä.
Täytin vesikupin ja laitoin sen takaisin eteiseen. Menin itse oven taakse räminätölkki kädessä. Melkein heti kun suljin oven Hiski alkoi haastamaan leikkiä Fassen kanssa. Ne painivat ehkä kolmisen minuuttia jonka jälkeen Hiski lähti kohti vesikuppia. Odotin.. ei juontiääniä vaan tassu kuppiin ja kauhomista. Repäisin oven auki, karjaisin äp äp ja heitin räminätölkin suoraan Hiskin persauksille. Hiski pinkoi keittiöön. Tämän jälkeen menin rauhallisesti keittiöön, kutsuin Hiskin luokseni, pyysin vielä istumaankin ja palkitsin istumisesta kehuin ja namilla. Hetken kuluttua Hiski meni juomaan. Toistamme harjoituksen heti kun ehdin ja niin monta kertaa kuin tarve vaatii.
Huomatus: ei sovi herkälle koiralle. Herkkä koira ei tuollaisen tapauksen jälkeen mene enää juomaan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment