Kylläpä päivät juoksevat. Hiski kasvaa silmissä. Selän peittää jo karhea aikuiskarva, vaaleanpunaisista tassuista ei ole jäljellä kuin muisto. Eilen lähti ensimmäinen etuhammas ja muutenkin rivistö näyttää heiluvan. Uhmaikä pukkaa päälle. Ulkona haistellaan enemmän ja siellä haahuillaan ristiin rastiin. Välillä joutuu kutsumaan parikin kertaa ennen kuin korvat löytyvät.
Yksin jätettäessä kaadetaan vesikuppi heti, sitä nakerrellaan ja kuljetetaan paikasta toiseen. Lisäksi saatetaan pissata ja kakkia keittiön pöydän ympäri juosten samalla ympyrää... : / Aika moinen meininki siis tällä hetkellä. Ai niin, pöydältä on varastettu ruokaa kaksi kertaa. Palloa ei tuoda hallilla enää takaisin käteen vaan sen kanssa juostaan mieluummin karkuun. Mouruaminen ja piippaus on lisääntynyt, haukkuminen vähentynyt huomattavasti.
Eipä noista jutuista mikään minua yllätä, paitsi tuo hemmetin vesikupin kaataminen. Tai lähinnä se, etten ole vielä keksinyt miten puuttuisin asiaan. Kerron heti kun keksin. Ongelmana on se, että pentu tekee kupin kaadun silloin kun en ole kotona ja jos menen ikkunan taakse kyttämään aikuiset koirat huomaavat sen heti, jolloin Hiski ei luultavasti kaada kuppia. Jos taas otan aikuiset koirat ulos, Hiski istuu oven takana odottamassa. Pitäisi jättää videokamera kuvaamaan. Nyt on monta kertaa käynyt niin, että koira joutuvat olemaan ilman vettä koska Hiski on kaatanut vedet lattialle. Mitään juoma-automaatti ratkaisua en halua, koska se olisi ongelman välttämistä. En usko, että tämä on itsellään ohi menevä ongelma, koska Hiski rakastaa vettä ja tykkää siis kaivaa vesikuppia.
Mitäs muuta uutta.. no kontaktikävely on alkanut sujumaan hyvin. Sivulletulo sujuu silloin tällöin ilman käsimerkkiä. Paikallaistuminen, jopa kun tulee vieras ovesta sujuu vaikka onkin vaikeaa. Maahanmenokin on onnistunut pari kertaa ilman käsimerkkiä. Ohitukset lenkeillä ovat menneet hyvin. Pihassa on pysytty edelleen ilman komentamista. Tekemisen into on Hiskillä hyvä tällä hetkellä.
Päin hyppiminen on aika villiä, ei olla puututtu asiaan koska me emme koe sitä ongelmana, mutta vieraat eivät taida oikein tykätä... harmi.
Majavalelu on Hiskin mielestä edelleen ihanin lelu, mutta repimiseen on yhdistynyt myös lelun syöminen ja nieleminen jos lelusta irtoaa pienikin pala. Olen käyttänyt lelua myös tokotreenissä palkkana mm. k-kävelyssä ja sivulletulossa. Hyppykin muuten onnistui eilen melko kivasti.

No comments:
Post a Comment