Tuesday, November 21, 2006

18 viikkoa ja 4 päivää

Tulipas pidettyä taukoa kirjoittelussa. Viikonloppu meni levätessä. No käytiinhän me treenailemassakin, mutta enimmäkseen vain loikoiltiin. En ole saanut itseäni aloittamaan tehokuuria maahanmenoon, mutta kapulan kävin ostamassa ja ollaan otettu naksun avulla ihan pikkuisen suun avaamisharjoittelua.

Ongelmiakin on taas esiintynyt. Ensinnäkin niin kuin pelkäsinkin, vesikuppi kaadetaan kun Hiski jää kotiin. Kuppi pysyy pystyssä kyllä suihkussa käynnin ajan. Aivan niin kuin arvelinkin käyvän. Nyt pitäisi jaksaa puuttua jotenkin siihen, että kuppi pidetään pystyssä myös jos lähden etuovesta.

Toinen ongelma: Hiski tulee auton takaosasta koiraverkon välistä etupenkille heti kun se jää yksin autoon. Tämän ongelman saa kyllä pois sitruunapannalla (kauko-ohjattava), mutta kun ei millään viitsisi uhrata sittistä näin typerään ongelmaan. Ajattelin käyttää sitä lähinnä ehdottomaan luoksetuloon, tontin rajojen sisäpuolella pysymiseen ja mahdollisten jahtausongelmien estoon jos jotain näistä alkaa ilmetä.

Sisällekutsumisen yhteydessä on alkanut olla hidastelua. Haistellaan maata ja katoillaan illan pimeydessä pensaisiin. : / Niin, että joutuu kutsumaan 2-3 kertaa ennen kuin tullaan. Ei aina, mutta aika usein. Seuraan tilannetta vielä pari päivää, jonka jälkeen puutun asiaan jos jatkuu samanlaisena. Yhden kerran meinasin jo hakea niskasta sisälle, mutta sitten Hiski jo juoksikin ovelle.

Sisällekuseminen.. voi hittolainen. En tiedä mikä homman nimi nyt on, mutta yhtenä iltana näin miten Hiski käveli ja pissasi samalla olohuoneen lattialle. En ehtinyt sanomaan mitään. Pissaa oli joka puolella. Tämän jälkeen tätä on ilmennyt miltei joka ilta klo 21-24 välisenä aikana riehukohtauksen yhteydessä. Kaksi kertaa on saatu rysän päältä yllätettyä eli ollaan komennettu äp äp kesken lorottelun ja sitten viety ulos ja palkittu kun pissaa sinne. Jos sama peli jatkuu vielä kolmannen kiellon jälkeen muutan suunnitelmaa. Nyt on tarkoitus kertoa koiralle että tuo on väärin ja ulos pissaaminen oikein. En usko että Hiski tekee tuon tahallisesti. Ulkona se ei koskaan kävele kun pissaa vaan on paikoillaan. Nämä iltapissat tulevat kävellessä. Omituista. En ole oikein seurannut paljonko Hiski illalla juo vettä. Juokohan enemmän/liikaa. Ulos ollaan päästetty liiankin usein. Oppii kohta että ulos mennään puolen tunnin välein.

Että tällaista murkkuhommelia täällä.

No comments: