Friday, November 24, 2006

19 viikkoa


Eilen aamulla kun heräsin, oli Villen peiton sisälmys levitettynä toiselle puolelle sänkyä. Hiski nukkui siinä sisälmyksien seassa. Ville oli lähtenyt jo töihin. Lähinnä nauratti.

Illalla oltiin pentukurssin viimeisellä tunnilla. Jo sisäänmeno oli aika riehakas, Hiski hyppi ja pomppi eteisessä vinkuen ja kiskoi halliin. : /

Nuuskuttelua ja kuuroutta oli selvästi havaittavissa. Väliajat Hiski istui kyllä suhteellisen nätisti, mutta muna rotkotti ulkona koko ajan. Hoh hoijaa... Mopsi Frank oli kovin kiinnostava, niskakarvat pystyssä morjestettiin pikkaisen ohimennessä.

Kaikki liikkeet sujuivat hyvin.


Illalla otettiin pikkaisen yhteenkin, kun otin riehuvan Hiskin rauhoitusharjoitukseen viereeni. Siinä pitäisi siis rauhoittua 10-60 sekuntia otteessa. Hiskipä ei suostunut oikein rauhoittumaan vaan alkoi sätkimään vimmatusti ja taisi jopa vähän öristä. Meinasi jo päästä otteesta irti mikä olisi ollut moka, mutta Ville sattui olemaan siinä lähellä ja nappasi niskasta rimpuilevan öttiäisen takaisin viereeni. Tämän jälkeen rauhoittui hyvin, kehuin ja silitin ja päästin vapaaksi. Tahtojen taistoa tiedossa luultavasti. Muutenkin Hiski riehui eilen tosi paljon. Vesikuppi oli taas kaadettu sillä välin kun oli yksin kotona vajaan puoli tuntia, samoin kävi tänään. Illat ovat pahimpia, riehunta alkaa noin klo 20.30 ja voi kestää puoleen yöhön asti. Mietittiin pitäisikö alkaa ottaa pakkorauhoittumisia (koira kiinni remmiin ja vaikka pöydän jalkaan siksi aikaa että rauhoittuu). Kai se edessä on minkä taakseen jättää vai miten se menee.


Aamulenkillä oli tullut paljon ihmisiä vastaan (Ville meni aamulenkin), ohitukset olivat sujuneet hienosti. Nykyään voi jo kävellä eteenpäin, ei tarvitse pysähtyä syöttämään koiraa. Palkka tietysti annetaan edelleen. Pysähtymiset hevosuria ennen sujuu kivasti ja kutsusta tulee luokse melko hyvin. Hiski koheltaa kyllä lenkillä koko ajan, juoksee ympäri metsää ja missä milloinkin. Suuhun se kerää jatkuvasti jotain. Tämä hidastaa luoksetuloa, pitää jäädä syömään suussa olevat ruohot ennen kuin voi tulla luokse.

Maahamenoissa aloitettiin nyt tehokuuri. Pyrin tekemään 30 toistoa joka päivä... huom. pyrin...

Noutokapulassa ollaan siinä vaiheessa, että avaa itse suun, mutta ei pidä painoa yhtään itse.

Sisälle kutsuttaessa on nyt taas tullut paremmin. Pissaa tulee edelleen iltaisin lattialle. Kielletty on niin että saatu itse teosta kiinni nyt kolme tai neljä kertaa eli raja tulee vastaan ihan pian. Sitten ei enää jatketa samalla tavalla vaan keksitään jotain muuta. (Nyt siis sanottu vain äp äp kun lorottelee lattiaan, sen jälkeen viety heti ulos ja palkittu namilla pissaamisesta)

No comments: