Hiski oli eilen yksin kotona n. 1.5h ja vesikuppi oli jätetty rauhaan! Samoin tapetit. Olisko siis mahdollista, että Hiski on oppinut niistä kahdesta rankaisusta jättämään vesikupin rauhaan. Ihmettelen jos näin helpolla päästiin.
Tänään oli pentukurssi. Otimme luoksetuloja kujassa. Se oli melko hankalaa, jouduin antamaan kaksi kertaa vettä päin näköä ja nyppäämään remmistäkin kaksi kertaa ennen kuin Hiski alkoi rauhoittua. Aluksi se oli lähdössä joka koiran ja omistajan perään.
Kokeiltiin aktivointileluja, meillä ei kotona ole kuin Jumppa-Jaakko ja herkkupallo. Hiski piti lautapeleistä tosi paljon, samoin aktivointipallosta. Pitänee hankkia kotiin lisää aktivointileluja.
Harjoiteltiin myös rauhoittumista, katsottiin hampaat, korvat jne. Nämä asiat sujuvat hienosti.
Maahamenoa ei olla ehditty treenailemaan juuri ollenkaan.
Tämän hetkinen tilanne tottiskuvioiden osalta:
- sivulle ilman käsimerkkiä (usein vähän liian edessä)
- sivulletulo + askeleita max 2 askelta ja nami edelleen kädessä
- nouto on sujunut kotona, mutta hallilla huonommin (siis pallo tai lelunouto)
- hypyn edessä sivulle, käskyllä hyppää yli ja pysähtyy myös käskystä hypyn taakse
- maahanmeno tökkii
- paikallaistuminen, pysyy kun käyn n. 2-3m päässä takaperin, ei olla otettu paljoa
- pysähtyy lenkillä odota -käskyllä aika hyvin
- osaa hypätä käskystä autoon
- pysyy käskyllä paikoillaan odottamassa kun vieras tulee ovesta sisään (vaikeaa)
- kontaktikävelyssä väljyyttä aina välillä
- pidä- harjoitusta ollaan otettu muutaman kerran
- tunnaria ei olla nyt ehditty tekemään, mutta sukat maistuu kyllä...
Kaikissa liikkeissä olen pitänyt edelleen namia kädessä, paitsi maahanmenossa näytän merkin tyhjällä kädellä ja palkitsen sitten eri kädestä. Kai sitä voisi alkaa ottamaan namia pois vaikka sivulletulossa. Kontaktikävelyssä aion pitää vielä namia koska siinä Hiski lähtee usein liian etäälle.
Hiski on selvästi muuttunut enemmän "sylikoiraksi" nyt parin viikon sisällä. Luulin jo, että se ei pidä ollenkaan sylittelystä tai rapsutuksista.
Hampaita on irronut edestä 5kpl ja uusia näkyy jo tulevan. :)
Kitinä on lisääntynyt, haukkuminen jäänyt pois miltei kokonaan.
Käsiin puremista ei muuten ole enää esiintynyt viikkoihin. Namitkin otetaan jo paljon nätimmin kädestä. Vain riehaantuessaan Hiski saattaa kokeilla käsiin puremista, mutta heti kun sanon ä-ä Hiski lopettaa ja nuolaisee kohtaa johon aikoi purra.
Astumista ei ole esiintynyt ollenkaan, mutta ei ole kyllä leikkinytkään vieraiden koirien kanssa.
Vetää remmissä aika tavalla, ei olla puututtu mitenkään.
Hyppii päin, ei olla puututtu.
Ulkoa sisälle on tullut taas hyvin.
Fassen kanssa leikkiessä pari päivää sitten oli niskakarvat pystyssä. Syy jäi epäselväksi, mutta ei ainakaan ollut pelkoa.

No comments:
Post a Comment