Tuesday, October 03, 2006

11 viikkoa ja 4 päivää

Tänään meillä oli ensimmäinen rokotus. Otin mukaan lihapullia. Vastaanotolla tavattiin pentukurssilta tuttu 16 viikkoinen Luka, joten ainakin odotusaika kului pennuilta yhdessä riehuen. Itse toimenpidehuoneessa harjoiteltiin ensin hissipöydällä nostamista ylös ja alas. Hiskin mielestä eläinlääkäritäti oli aivan sairaan ihana ja sitä piti pomppia ja hampailla oikein kunnolla. Päädyin siihen, että syötän lihapullaa koko toimenpiteen ajan. Hiskiltä kuunneltiin sydän, tutkittiin hampaat, korvat, silmät jne. Pelkäsin, että Hiski huutaa kovasti kun rokotus annetaan, mutta mitä vielä, sehän ei tainnut edes huomata koko pistosta siinä lihapullaa mutustaessaan. :) Jouduin vielä menemään yksin vastaanotolle, yleensä Ville saa pitää kiinni koirista, ainakin pentuna, kun ne rokotetaan etten minä olen se kamala ihminen vahingossakaan, joka aiheuttaa kipua. Onneksi kaikki sujui tosi hienosti. Punnituksessa Hiskin paino oli 7.5kg.

Eläinlääkärin jälkeen mentiin vierailemaan Porin Lemmikeskuksessa (entinen Pet Choise), ostettiin uusi panta ja vähän namejakin eteisen pussukkaan. Lopulta Hiski nukahti kaupan lattialle.

No comments: