Friday, October 06, 2006

12 viikkoa



Paino 7.7kg (heti syömisen jälkeen) Säkäkorkeus n. 37cm

Ei tullut taaskaan ketään aamulenkillä vastaan, ei myöskään päivälenkillä. Eikä illallakaan. Ei siis kovin hyvä sosiaalistamisen tai ohitustreenien kannalta.

Hiski vietti tänään n. tunnin kotona Josen ja Fassen kanssa. Tänä aikana iso vesikuppi oli kaadettu kokonaan nurin ja raahattu eteisestä keittiöön. Lattia oli ollut aivan märkänä.

Ville toi Hiskin illalla hallille. Otin muutaman liikkeen, lähinnä leikkimistä muiden koirien läsnäollessa. Ihan kivasti Hiski pysyi kanssani ja vaikka lopuksi annoin luvan mennä leikkimään Siirin kanssa, Hiski hakeutui lopuksi luokseni (taskuuni) :)

Hallilta kotiin päästyäni istahdin sohvaan. Katselin siinä puolisen tuntia televisiota. Ylös noustessa huomasin, että housuni olivat takapuolesta ihan märät... voi perk.. Ensi reaktio oli: voi vi.. tääl o kus.. Sohvassa oli aika lailla iso märkä pläntti. En vain huomannut sitä ensin, koska meillä on tummanruskea torkkuhuopa valkoisen sohvan suojana. Tämän jälkeen aloin epäillä voiko se olla pissaa. Pyysin avuksi ensin Josen. Josehan saa slaagin jos joku pissaa sisälle. Näytin Joselle sohvaa ja se haisteli sitä häntä heiluen. Tämän jälkeen pyysin Fassen paikalle, se hyppäsi sohvaan pläntin päälle ja meni siihen makaamaan. Tämä kertoisi siitä, että kyseessä ei olisi pissa, luojan kiitos. Sohvatyynyä ei pysty irroittamaan sohvasta mitenkään. Ei se kyllä haissut pissalle mielestäni, mutta en minä nyt kauheasti ole pissoja haistellutkaan.

Nyt sitten korotetaan edelleen tuota olohuoneen erottavaa aitaa. Hiski hyppää ihan kevyesti siitä jo yli vaikka se on 45cm korkea! Ei ota edes kosketusta hypätessä.

Viikon kooste:
- Käynti eläinlääkärissä (ei huutoa)
- Seinien syöminen alkoi
- Vinkuu enemmän, haukkuu vähemmän
- Hakeutuu vasemmalle puolelle seuraamaan lenkillä ilman pyytämistä
- Hyppäsi sänkyyn itse
- Pantaa pitää jo ihan ok
- Kävelee remmissä suht hyvin, mutta kiskoo herkästi nyt jo
- Karkasi autosta pari kertaa
- Kiinnostui linnuista
- Ehdollistunut täysin metsätreeneihin
- Ei uutta tokorintamalla, ei olla kauheasti ehditty harjoitella. Kontaktikävelyä eniten ja siinä näkyykin parannusta.
- Odota -käsky edelleen epäselvä, siis pysäytetään lenkillä remmistä käskyllä odota. Joskus pysää ja jopa pysyy jo siinä, mutta välillä ei tajua ollenkaan.
- Ollut "yksin" kotona max 2h. (laiskoja oltu tässä asiassa)



No comments: