Sanna oli hoitamassa koiria melkein koko päivän. Päivällä oli hallilla mattojenvaihto-operaatio ja illalla ohitustreenit. Paikalla oli vain 7 koiraa ja polkupyörä. Alku näytti siltä, että tänään ei Hiski ohita yhtään koiraa kauniisti, mutta hyvinhän se meni, jopa kaksi vierasta lenkkeilijää saivat mennä pari kertaa ohi ilman mitään ongelmaa. Tällä kertaa Hiski seurasi melkein koko ajan vasemmalla puolellani. Lopuksi otettiin luoksetulot ja pujottelu ringissä. Ne sujuivat hyvin.
Sanna auttoi minua töiden kanssa päivittäen asiakasrekisteriä ja tehden muita hommia koneella. Siinä kohtaa kun tultiin hallilta kotiin näytti siltä, että Sanna on päässyt jyvälle siitä, millaista on minun "normaali" työpäiväni. :) Ei voinut muuta kuin nauraa, kun Sanna valitti että nimet vilisee päässä ja jatkuvasti menee sekaisin nimet ja kurssit ja sitten näppäimistökin lakkasi toimimasta. Tuosta puuttuu vielä jatkuva puhelimen soiminen, -tekstiviestimuisti loppu- lauseen vilkkuminen puhelimessa, sähköpostin lallatus, Kontaktikoirien keskustelupalstan Muistuta Katia ketjun muistaminen, kotisivujen päivitys, kurssien päivitys, kalenterin päivitys, lelutilaukset, sitruunapantojen vuokraukset ja korjaukset + messengerit vilkkumassa punaista "Ookko koneella???". Hih. Kello on nyt 00.13 ja työt tehty tältä päivältä.
Ville alkoi aamulla yskimään ja räkimään ja iltaan mennessä olikin jo tosi sairaan oloinen. Patistin jätkän nukkumaan sohvalle iltaunia ettei tartuta bakteereja minuun... Ei sitä nyt voi kipeäksi tulla kun uusi jakso on alkamassa. Ville lähti yöksi töihin vaikka käskin hakea saikkua. Ei totellut. Johtajuusongelma? ;)
Takaisin koiriin ja Hiskiin. Tänään ei paljoa ehditty muuta treenailemaan. Yöllä otettiin vielä riehukohtauksessa noutoa ja tehtiin siinä samalla käsimerkistä seisomista. Tämä oli kolmas kerta muuten kun otan sitä. Eli ihan babyluotulonseis: Pentu on irroittanut pallosta, olen heittävinäni sen, pentu menee perään, pysähtyy, seisahtuu, kehu ja heitto.
Välillä tuntuu ettei talossa pentua olekaan. Kyllä noista vanhemmista koirista sen verran hyötyä on, että joitain hyviäkin asioita ne pystyvät opettamaan. Esimerkiksi ovella istuminen on aika pitkälti malliopittua, samoin pihassa on pysytty hyvin koska aikuiset koirat eivät mene tien suuntaan laisinkaan. Mutta myös huonot tavat tarttuvat heti. Tänä aamuna kun Ville tuli töistä, Hiski oli ensimmäisenä hyppimässä päin ovea. Meillä tuo sisälletulo on aika riehakasta, niin kuin monella muullakin. Suurin syy tähän on kyllä isä ja äiti, jotka riehuttaa koirat joka kerta kun tulee kylään. Eikä meillä paljon muita vieraita sitten käykään, tai tosi harvoin. Ne vieraat jotka osaavat käyttäytyä koirien kanssa eivät aiheuta aikuisissa koirissa kovinkaan isoa riemupurkausta, mutta totta kai Hiski luulee, että jokaisen ovesta tulevan ihmisen kohdalla kuuluu nyt sitten riehua.
No sitten taas tulee riehakohtaus ja kyllä sitä heti muistaa, että talossa on pentu. Hiski ja Fasse ovat oivaltaneet sen, että kun käyn suihkussa, en pysty komentamaan koheltamisesta. Eli suihkuun asti kuuluu kauhea kolina ja möykkä kun nämä kaksi painivat pitkin eteistä. Heti kun suljen suihkun ja avaan oven nuo kaksi katsovat minua sen näköisenä että mitäh, ei me mitään tehty. Pitääkin ottaa joskus kuva tuosta kun avaan oven. Ilmeet ovat niin hassuja.
Torstaina alkaa pentukurssi johon myös Hiskin sisko Kiira on tulossa. Kontaktikoirissa tietty. :)

No comments:
Post a Comment