Tänään aamulenkillä nähtiin ihan ensimmäinen orava, siis niin, että myös Hiski sen näki! Kuljimme Pinomäentietä, Hiski remmissä, kun orava juoksi tien yli. Hiski kiinnostui tosi paljon ja alkoi vetää kohti oravan kulkureittiä. Päätin puuttua asiaan äp äp ja pikku nyppäisy remmistä jonka jälkeen nakkia taskusta. Tämän jälkeen siirryimme tien toiselle puolelle, jotta Hiski sai kävellä oravan tienylityspaikan yli kunnolla ja haistaa maata siitä kohtaa. Ei toki pysähdytty, vaan kuljettiin vain yli "ilman mitään huomiota" hajuihin.
Lenkillä ei tullut ketään vastaan. Eilen muuten tuli, lippalakkipäinen mies, ei mitään ongelmia.
Hiski kohelsi suurimman osan lenkistä Fassen kanssa. Huomasin, että kutsuttaessa ei ollut kovinkaan kiire minun luokseni. Jäätiin haistelemaan puskia ja pensaita. Pitää tarkkailla alkaako tämä uhmiskausi nyt sitten. Vai onko Ville käyttänyt lenkeillä turhaan Hiskin nimeä.. pitääpi kysellä. Odota -käskyllä Hiski pysähtyi aika hienosti odottamaan kun kuljettiin hevosurien yli. Käsky alkaa olemaan jotenkin hallussa.
Illalla treenattiin pari minuuttia hallilla. Kuvassa muuten kontaktikävelyn palkkaus vasemmalle, jos koira tuppaa tulemaan eteen ja poikittamaan. Monelle tämä tuntuu olevan hankala juttu. :)
Noudot oli ihan per...stä. Hiskiä ei napannut ollenkaan. Sain yhden pallonoudon tehtyä ja jätin asian siihen. Pitkään ne noudot ovatkin sujuneet. Tarvinnee ottaa remmi ja alkaa harjoitella vapaanoutoja, plaah.

No comments:
Post a Comment