Olin koko päivän kouluttamassa muita koiria, joten tänäänkin meni omien koirien treenit siltä osin hukkaan. Eipä tässä päivässä muuten mitään erikoista ollut, mutta aamulenkillä kahdeksan aikaan oli tapahtunut hyvin omituinen juttu. Ville oli siis koirien kanssa metsässä lenkillä kun vastaan oli tullut vihreään takkiin ja siniseen lippikseen pukeutunut kävelijämies joka oli kävellyt suht nopeaan vauhtiin. Hiski oli jähmettynyt jo n. 50m ennen ohitusta tuijottamaan miestä. Ville oli yrittänyt kutsua Hiskiä luokseen, mutta Hiski oli jämähtäneenä keskellä polkua. Ville ajatteli, että nappaa koiran kiinni, mutta tässä vaiheessa tämä mies oli jo n. 10m päässä ja Hiski väisti Villeä tai miestä, ei tiedetä kumpaa ja lähti karkuun takaisin autolle päin! Tämä mies käveli eteenpäin ja Hiski juoksi karkuun aina vain eteenpäin. Ville oli kutsunut Hiskiä, mutta turhaan. Lopulta Ville lähti takaisin autolle päin ja Hiski oli seisonut siellä aika lailla polun alkupäässä. Hiski oli juossut iloisesti Villen luokse nähtyään tämän.
En voi käsittää mikä tässä on ollut takana? Hämärä metsä, soran kahina hämärässä, lippis, liian nopea kävely, käsien heilutus.. mitä? Yritin kysellä Villeltä kaikkea mahdollista, onko tuossa kohdassa tapahtunut jotain ennen. Kuulemma ne pari mummoa tullut siinä kohtaa vastaan suurinpiirtein joiden luokse Hiski karkasi, mutta on siinä tullut vastaan aina ihmisiä eikä ole ikinä ollut tällaista tapahtumaa. Lippiksiä Hiski on nähnyt, tänäänkin oli kuulemma Teemulla ollut lippis päässä kun kävi kylässä. Juoksijat ovat aina kiinnostaneet Hiskiä positiivisella tavalla, eikä kävelijät ole koskaan pelottaneet Hiskiä. Jotenkin tuntuu, että tuo hämäryys voisi olla se syy. Meillä ei ole hämärällä tullut vastaan kovinkaan montaa ihmistä. Mutta on niitä silti tullut. Todella omituista ja harmittaa ihan hirveästi kun en ollut näkemässä tilannetta. Nyt haluaisin lavastaa tilanteen kyllä uudelleen mahdollisimman pian. Kuka tulisi kävelemään meitä vastaan metsään aamulla kahdeksalta, mielellään mies... pitää kysellä tuttuja avuksi. Eihän tuosta nyt mitään tule että koira juoksee karkuun pitkin metsää, hyvä ettei autotielle mennyt. Ei tullut tällainen mieleenkään koska Hiski on suhtautunut ihmisiin hyvin avoimesti ja halunnut mennä morjestamaan kaikkia aina.
Hiskillä on ollut pari muutakin mörkökohtausta kyllä. Jos tuo on joku sellainen. Kerran talon ohi meni iso rekka, sitä Hiski jäykisteli. Ja kerran juoksi talon ohi karanneita hevosia, niitäkin Hiski pelästyi. Ja naapurin tuulessa kahisevaa kasvihuonetta se pelästyi toissa päivänä.
Jään miettimään asiaa.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment