Sunday, October 15, 2006

13 viikkoa 2 päivää


Huh, huh mikä flunssa. Ei voi sanoa että tuntisin itseni vieläkään terveeksi, mutta henki kulkee nyt inan paremmin kuin eilen.

Tämä viikko meni aivan pilalle Hiskin kouluttamisen ym. sosiaalistamisen kannalta. Tänään olisi ohitustreenit, mutta luulen, että jätän senkin vielä väliin. Harmittaa tällainen.

Ville on käynyt lenkillä koirien kanssa, epäonnistuneita ohituksia on ollut aika paljon, kunnes Ville nyppäsi kerran Hiskin niskasta takaisin. Sen jälkeen on mennyt paremmin. Tänään Villen huomio aamulenkillä oli se, että jos hän syöttää namia kyykyssä, Hiski pysyy luona paremmin. Johtunee siitä, että nyppäys tapahtui kyykky asennossa, kun Hiski oli lähdössä siitä juoksemaan jonkun perään. Nyt pitää sitten vahtia pentua jotenkin jalat suorana ja silti olla tarpeeksi nopea nappaamaan kiinni jos meinaa lähteä. Minun kanssa ei ollut tuollaista ongelmaa, mutta voi olla että nyt on kun on ollut näin monen päivän tauko kaikessa tekemisessä.

Ulko-ovella Hiski on alkanut ymmärtämään käskyn vapaa. Pari kertaa on lähtenyt pihassa haahuilemaan tien suuntaan. Kohnotuskohtauksia on tullut muutamia ulkona. Tällöin Hiski juoksee hulluna ympäri pihaa ja pelkään että juoksee tielle asti.

Ready kävi täällä eilen kylässä, Hiski yritti astua kerran. Se tapahtui siinä leikin loppupuolella. Puutuin asiaan. Sen jälkeen ei yrittänyt enää.

Noutoja olen jaksanut tehdä jonkin verran (norm. pallo). Ne sujuu ihan kivasti edelleen. Kontaktikävelyssä Hiski on alkanut jostain syystä edistämään eikä tule nenä kiinni namissa vaan yrittää tuijotella minua ja lipuu sen vuoksi eteen. Pitää ottaa varmaan nakkia tähän harjoitukseen. En viitsinyt kovin montaa kertaa edes kokeilla kun lähti heti edistämään. Muuta ei sitten olla tehtykään.


Kuvassa: Josen mielestä Hiski haisee pahalle. :)

No comments: