Yö meni rauhallisesti. Päivä kului vauhdilla, minulla oli töitä tehtävänä, enkä ehtinyt käydä kuin iltalenkillä. Ville kävi aamu- ja päivälenkin. Ei ollut tullut ihmisiä vastaan. Kovasti oli Hiski kyttäillyt kuulemma taas autoja. Iltapäivällä Hiski jätettiin kahdeksi tunniksi kotiin Josen ja Fassen kanssa. Pissat oli lattialla kun tultiin takaisin, ei tuhoja.
Illalla kävimme metsässä treenaamassa viestiä Josen ja Fassen kanssa. Hiski odotti autossa sen aikaa. Se piti kauheaa meteliä, vinkui ja raapi auton takaluukkua. Yritin olla puuttumatta asiaan. (lähinnä sen vuoksi ettei ollut vesipulloa mukana ja olin jo valmiiksi kiukkuisella tuulella) Niin, Hiski karkasikin kerran autosta kun avasin takaluukun...ja lensi saman tien sinne takaisin.
Lopulta Hiski rauhoittui ja pääsin vapauttamaan sen luukusta. Tämä oli kaiketi kolmas vai neljäs kerta kun ollaan metsässä tekemässä treeniä ja Hiski laittoi nenän heti maahan ja lähti etsimään. Olin piilottanut pari sukkaa ja tunnarin puskiin ja ne löytyivät miltei heti. Mutta kun yritin leikkiä lelulla, se oli tosi vaikeaa. Hiski on jo tuossa ajassa ehdollistunut täysin siihen, että näissä treeneissä on nenä maassa ja palkkana vain nami. Nyt pitää leikkiä enemmän metsätreeneissä. Sukasta en saanut Hiskiä kiinnostumaan ollenkaan, siis repimään sukkaa, mutta narulelu sentään kelpasi. Heitin pari kertaa sen metsään, Hiski toi kerran takaisin, mutta ei enempää. Nostin Hiskin autoon ja lähdettiin kotiin.
Iltalenkillä Hiski seuraili taas pari kertaa vasemmalla puolellani. Se juoksee jo tosi lujaa ja säntäilee minne sattuu kun saa hepulikohtauksia.
Unohdin varmastikin eilen mainita, että koirat leikkivät ensimmäistä kertaa auton ympäri juoksua pihassa. Jose ei ole tätä leikkiä leikkinyt Maxin poismenon jälkeen. Jose juoksi ensimmäisenä, niin kuin aina ennenkin, Hiski perässä ja Fasse sitten muuten vaan. Ennen Fassen tehtävä oli aina yrittää pysäyttää Josen perässä juokseva Max, mutta Fasse näytti olevan hieman hämillään kun Maxia ei leikissä ollutkaan. Hiskikään ei oikein tajunnut juttua ja Jose joutui monta kertaa juoksemaan niin että Hiski miltei sai sen kiinni. Kivaa näytti silti olevan. :)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment