Aamulenkillä ohitukset olivat sujuneet Villen kanssa erityisen hyvin. "Puskista" tullut lenkkeilijäkin oltiin ohitettu ilman pysähtymistä, ainoastaan pieni takaapäin tarkistus ilmaa haistellen oli tapahtunut. Kuulemma 7 ihmistä tuli vastaan.
Päivällä kävimme hallilla. Otin ensin ulkona a-esteen, puomin ja kokeilin paria hyppyäkin. Hiski tuntui aristelevan esteitä aluksi. Siis tällaista mörköikä aristelua. Näki esteet aidan takaa, jähmettyi ja oli vähän hämmentyneen oloinen. Myös katsastusaseman pihasta kuuluneet kovat äänet tuntuivat hieman hämmentävän. Kyllä tässä siis on nähtävissä jonkinasteista varautuneisuutta, toivottavasti ei ala pahenemaan vaan olisi ohi meneviä juttuja. Mitenkään päälle nuo paniikit eivät jää, mutta "normaali" koira ei tällaisia ääniä jää edes kuuntelemaan. Hyvin se silti sujui, kiipeily on Hiskin mielestä ihanaa.
Sisällä hallissa otettiin putkea, se ei ollut edelleenkään kivaa Hiskin mielestä. Omituinen koira..
Kesken treenien sisälle halliin tuli vieras mies. Hiski lähti kohti, mutta pysähtyi ilman käskyä ja palasi luokse. Annoin namin ja sanoin vapaa jonka jälkeen Hiski meni tervehtimään reippaasti miestä. Sama tapahtui kun Päivi tuli käymään hallilla. Ei nähtävissä mitään varautuneisuutta tässä kohtaa.
Päivällä lenkin aikana huomasin, että Hiski on todella sisäistänyt käskyn odota. Sillä on paha tapa poukkoilla Fassen perässä ja kiinni hännässä kun Fasse yrittää mennä asioilleen... kutsuin Hiskin luokse, palkkasin ja sanoin odota. Se jäi odottamaan, mutta yritti sitten lähteä uudelleen. Komensin ä-ä äänellä ja sanoin odota. Hiski jäi kiltisti odottamaan istuen. Palkkasin. Kun sanoin vapaa se lähti saman tien Fassen luokse. Eli voisi sanoa, että Hiski tajuaa myös vapaa -sanan.
Lenkin aikana koettiin tosi tilanne kun parin metrin päästä lähti lentoon fasaani. Hiski ryntäsi perään. Huusin äp äp, ei pysähtynyt, heti perään äp äp, sitten pysähtyi ja tuli takaisin, huh huh. Toivottavasti ne jahtauksen estotreenit saadaan toteutettua sunnuntaina eikä sada.
Illalla oli pentukoulu. Siellä meni hienosti. Hiski pysyi kohtuullisen rauhallisena luonani ja otti kontaktia hyvin. Liikkeet sujuivat hyvin, paikallamakuu tökki nyt kun ollaan harjoiteltu vain sitä maahanmenoa ja olen vapauttanut heti palkan jälkeen. Hiski yritti niellä karvalelun pari kertaa.. hyi hitto. Siis kauhean palan eläimen nahkaa ja karvaa. Jouduin vetämään kurkusta varmaan 7 cm märkää karvaa. Yök. Outoa että Hiski haluaa syödä lelunsa ihan oikeasti. Tuli mieleen käärme joka nielee jotain rottaa. : /
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment