Klo 20.00
Aamulla käveltiin pitkä lenkki metsässä, mutta ei yhtään lenkkeilijää tullut vastaan. Katinkurun ampumaradalta kuului kyllä mahtava pauke koko lenkin ajan, ihan hyvä, tottuu ääniin. Hiskihän on mielestäni turhan ääniherkältä tuntunut. Käveltiin myös remmissä n. 10 minuuttia, se oli tosi hankalaa ja astuin kaksi kertaa Hiskin jaloillekin vahingossa.
Iltapäivällä lähdettiin lenkille Preiviikin pururadalle. Ei taaskaan ohitettavia. Lenkiltä mentiin suoraan Tupalan kentälle treenailemaan kaikki kolme koiraa siis mukana. Hiski sai totutella remmissä oman vuoronsa odotteluun, kun treenasin ensin Josea. Aika riekkumista se oli, välillä oli silti hyviäkin hetkiä = hiljaisia. :)
Leikittiin lelulla ja otettiin maahanmenoa, istumista ja sivulletuloa. Nyt sivulletulo sujuukin jo hieman paremmin ilman seinää. Helposti nousee joka liikkeessä palkan kohdalla tassu. Tupalassa oli rhodesiankoira Akukin, mutta se ei liiemmin kiinnostanut Hiskiä. Ihan hyvä juttu.
Nyt on ollut havaittavissa sellaista, että Hiski ei välttämättä tule HETI kun sitä kutsuu. Olisikohan nimeä tullut kuitenkin sanottua ilman että on palkinnut tai sitten namit eivät joka tilanteessa ihan maistu. Ei mitään huolestuttavaa, mutta saisi se koira nopeampaakin luokse tulla. Tänään pihassa Hiski lähti lentävän lehden perään tielle päin. Karjaisin äp äp, Hiski pysähtyi, kutsuin ja se juoksi luokse. Hyvin toimi tässä kohtaa.
Hiski on parina yönä kaivanut sängyn alla listaa. Tuhnuttaa nenällä ja kaivaa tassuilla. En tiedä mitä kivaa siellä on, mutta kovin on innostunut asiasta. Kielletty on joka kerta.
En tehnyt viikon koostetta tällä kertaa, ei mitään erityistä tullut mieleen. Jos nyt jotain viime viikosta voisi sanoa, on se, että hepuleita on ollut enemmän, jaksaa valvoa kauemmin, pissaa hyvinä hetkinä hereillä "vain" tunnin välein, osaa odottaa hienosti ovella jo vapaa -käskyä (ei ihan kaikissa tilanteissa) ja uskoo aika hienosti kieltoja, niin ja osaa istua aikas hyvin jo paikoillaan käskystä!

No comments:
Post a Comment