Tuesday, September 12, 2006

8 viikkoa ja 4 päivää


Klo 11.00

Yöllä oli tullut kahdet pissat keittiön lattialle, tossu oltiin raahattu koriin ja naposteltu sitä. Ensimmäinen yö, kun tällä tavalla tulee pissoja. Hieman levoton yö siis. Yöllä päästettiin ihan normalisti kaksi kertaa ulos.

Fasse on tänään ollut erityisen ahdistuneen oloinen. Se raukka luulee, että Hiskin kanssa ei saa missään nimessä leikkiä, koska olemme käyneet ottamassa Hiskin aina Fasun kimpusta pois. Ei oikein hyvä juttu tämäkään. On se hankalaa kun on noin herkkiä nuo bc pojat. Tällä hetkellä Fasu ja Hiski leikkivät ulkona. Yritetään kertoa, että ulkona saa leikkiä, sisällä levätään.

Aamulenkillä (Villen kanssa) oli tullut vastaan sauvakävelijä, kävelijöitä pari kpl + koiranulkoiluttaja. Ohitukset olivat onnistuneet muuten hyvin, mutta heti kun joku alkaa puhumaan jotain kosahtaa koko paketti käsiin. Puhuvia ohitettavia oli ollut kaksi. :( Seuraavaksi pitää ohitustreeneissä kokeilla tätä puhuvaa kävelijää. Alkupään ohitukset olivat siis olleet hyviä, mutta kun näitä puhuvia oli alkanut tulemaan oli loppuohitukset olleet huonoja.

Eilen nähtiin muuten autosta hevonen. Hiski oli pää pystyssä ja tosi kiinnostuneen oloinen. Täällä Pinomäessä hevosia on paljon, mutta lenkillä ei ole vielä tullut vastaan kuin yksi, eikä Hiski edes huomannut. Kulki sen verran kaukana.

Hiski nyppii itseään aivan yhtä paljon kuin edellisen ruuan kanssa, joten tänään Hiski pääsee Prob shampoo pesulle ja toivotaan että se rauhoittaa kutinaa. En tiedä edes onko se oikeata kutinaa vai onko tämäkin koira vain tyypiltään jalkojensa syöjä. :/

Kuvassa: Hiski pesun jälkeen


Pesimme Hiskin ensimmäistä kertaa. Vaikka Hiski onkin tullut mukana ennenkin suihkuun, oli tämä pesukokemus aika rankka. Pois olisi halunnut ja piti ihme mutinaa koko pesun ajan. Pesun jälkeen Hiski sai juoksuhepulin ja kohelsi ympäri asuntoa liukastellen kivilattialla. Annoimme pesun aikan pari namipalaa.

Ville oli käynyt Hiskin kanssa jakamassa mainoksia autolla. Oli ollut kuulemma hankalaa. Hiski oli pyörinyt autossa joka puolella ja ollut levoton. Minusta tuntuu, että se on levoton autossa heti kun minä en ole autossa.

Illalla Hiski pääsi taas hallille. Mukana olivat myös Jose ja Fasse. Hiski meni itsekseen hallin ovesta sisään ja tuli takaisin majavanhäntälelun pala suussa. :) Treenit sujuivat hyvin, mutta tuo odota -käsky on aivan hukassa.

Hiski vinkui ja sätki taas Villen sylissä sen aikaa kun treenasin Josen kanssa. Kaameaa meteliä. : /

Treenien jälkeen käytiin vielä mummolassa kääntymässä. Hiski osasi mennä jo autosta itse takapihalle ja ovelle ja oli aivan solmussa onnesta kun huomasi missä ollaan. Tämä johtuu pelkästään siitä makkarasta mitä mummolassa tarjotaan. Ihmeen helposti sain pennun lähtemään mukaani takaisin autolle, mutta pihan puolivälissä Hiski pysähtyi. Tulee olemaan vielä hankalaa, niin kuin muiden koirien kanssa, mummolasta pois lähtö. Siellä kun on NIIIIIN mukavaa.

Illalla Hiskaus haukkui nukkuvaa Josea niin kovasti, että päätin mennä paikalle ja komentaa äp äp ja niskasta heivautus pois. (niskasta siksi, että jos menisin vesipullon kanssa suihkaisemaan tässä kohtaa Jose saisi slaagin) Haukku loppui siihen. Tuo äp äp muuttuu jatkuvasti tehokkaammaksi, onneksi. Jouduimme puuttumaan myös ovesta juoksenteluun laittamalla jalka eteen.. pikku raasu kompastui ja kävi ihan sääliksi kun se makasi siinä maassa ja katsoi että mitä nyt. Niin, siitä ovesta kun EI saa mennä kertaakaan ilman vapaa -käskyä Hiski pieni. Olisin ottanut Hiskin sänkyyn yöksi, mutta koska se halusi itse lattialle niin sinne se sitten jäi.
(ihme säälintunteita pientä koiraa kohtaan havaittavissa, yleensä olen tosi tiukka ja määrätietoinen, enkä säälittele koiria kuin koulutusmielessä tarpeen vaatiessa)

Ollaan tänään harjoiteltu paikalla istumista muutama kerta. Pääsen n. 1m päähän tällä hetkellä.



No comments: