Wednesday, September 06, 2006

7 viikkoa ja 6 päivää



Klo 9.30

Kurkkuni on ollut kipenänä jo monta päivää, mutta tänä aamuna taisi se syysflunssa sitten vihdoinkin iskeä. Nokka on tukossa, kurkku kuin hiekkapaperia ja poskiontelot painaa. :( Ei hyvä juttu minkään asian kannalta, ääni lähtee ja töiden teko hankaloituu, sunnuntaina on kisat.

Yöllä oli jotain pientä riehumista ja aamulla alkoi heti ralli Fassen kanssa ympäri huoneita. Täytyisi alkaa rajoittamaan enemmän tuota riehumista sisätiloissa toisen koiran kanssa. Mietin vielä otanko remmirauhoituksen vai häkkirauhoituksen. Eilen nappasin Hiskin syliin kesken riehumisen, se vinkui ja huusi ja puri kuin pieni eläin. En päästänyt irti ennen kuin rauhoittui, sen jälkeen menikin nukkumaan.

Klo 18.15

Dogsitter - Sanna raportoi:

Olen tänään viettänyt lähes koko päivän Hiskiä vahtien. Täytyy sanoa, ettei pentukuumettani ainakaan yhtään helpota jalkojeni juurella nukkuva suloistakin suloisempi pentu. ;) Tänään on satanut melkein koko päivän ja se on pilannut suunnitelmat.

Hiski on ollut tänään melko uneliaalla tuulella, tosin runsas tunti sitten se sai massiivisen riekkukohtauksen, johon Fasse lähti mielellään mukaan. Katkaisin tilanteen antamalla pojille puruluut. Pojat rauhoittuivat nopeasti ja menivät kukin omille paikoilleen syömään luita. Tänään Hiski söi ensimmäistä kertaa puruluuta, sillä aikaisemmilla kerroilla luu ei ollut kelvannut pennulle. Hiski ei kuitenkaan ollut luustaan hirveän innoissaan ja hetken päästä pentu olikin taas täydessä unessa.

Pissalla ollaan käyty noin reilun tunnin välein ja aina pissan tullessa on kehuttu ja palkattu. Sisälle Hiski on tullut ilman mitään kummempia kohnauksia. Juostessaan ympäriinsä Hiski saattaa tehdä valtavia kenguruloikkia ja poukkoilla sinne tänne. Jalat eivät kuitenkaan aina pysy menossa mukana ja Hiski saattaa välillä kellahtaa kuonolleen. Katin lisäys: Muutama päivä sitten, kun oltiin Elinan ja Readyn kanssa lenkillä Hiski hyppäsi matalan puistopenkin päälle istumaan. Aika hyvin tuon ikäiseltä.

Taistelutahtoa löytyy ja lelut kiinnostavat. Fassen kanssa on Hiskin mielestä superkiva kiskoa ja välillä Fassen häntääkin voi maistella. Hiski yritti leikin tuoksinassa astua Fassen niskaa, mutta ennen kuin ehdin tajuta mitä tapahtuu ja komentaa, pentu lopetti. Fasse ei itse reagoinut tapahtumaan mitenkään. Muutenkaan se ei tunnu hirveästi komentavan pentua. Joselta sen sijaan riittää yksi tuima katse ja Hiski tietää, että kannattaa jättää isoveikka rauhaan.

Hiski näyttää kasvaneen hirveästi sunnuntaista kun näin sen pururadalla ohitustreeneissä. Saisi pysyä kauemmin tuollaisena, suloisena karvapallona.

Kuvassa irvinaama. Miten voi suloinen pentu saada tuollaisia ilmeitä aikaiseksi? =D

Klo 22.00

Koko päivän on satanut. Tällä hetkellä taas riehukohtaus menossa. Käytiin viemässä Sanna kotiin ja samalla reissulla Prismassa kaupassa, joten Hiski mukaan ja Prisman ovien eteen tekemään muutama tokoliike ja tutustumaan kärryihin ja ihmisiin. Hyvin sujui ja ruoka maistui.

Tänään on parit pissat tulleet sisälle, siitä voi syyttää omaa laiskuutta ja sadekeliä. Hiski näyttää nauttivan sadekelistä ja vedestä muutenkin. Tänään se keksi miten vesikuppia voi kaivaa ja on tehnyt sen kahdesti. Tykkää siis seistä vesikupissa ja kuopia.. ei kovin kiva juttu. Niin ja suihkussakin se tykkään olla. Omituinen koira.

Ville sanoi, että Hiski nosti ehkä jalkaansa, ei ollut ihan varma asiasta. Sekin vielä. :/


Video: www.kontaktikoirat.com/videot/ruokailu.MOV
Ruokailutilanne tällä hetkellä, pentu istuu ja ottaa katsekontaktin. Tässä vaadin jo useamman
katseen, jotta katsekontakti pidentyisi vähitellen.

No comments: