Monday, September 18, 2006

9 viikkoa ja 3 päivää


Yö ilman pissaa taas. Päästettiin ulos yöllä yhden aikaan ja aamulla klo 6.30. :) Aamulla kun Ville tuli yövuorosta 6.30 Hiski nukkui sängyssä ja sai kauhean huutokohtauksen kun kuuli Villen tulevan ovesta. Huuto johtui siitä, että Hiski ei uskaltanut hypätä heti sängystä alas ja sille tuli kova kiire. Itse olin täydessä unessa ja pelästyin älyttömästi kun en tajunnut heti mistä on kyse. Hiski hyppäsi lattialle ennen kuin tajusinkaan ja juoksi ovelle. (Hiski sängyssä.. tiedän..)

Aamulenkillä tuli vastaan sauvakävelijöitä sekä lenkkeilijöitä. Hyvin meni ohitukset. Kerran tarvi muistuttaa Hiskiä siitä, ettei juoksijankaan perään lähdetä. Tällä kertaa koko lenkin ajan oli panta kaulassa, meno ja tulomatkan auton takaosassa ja sekä alkulenkin 20m + loppulenkin 20m remmissä harjoiteltiin nätisti kävelemistä, joka tarkoittaa sitä, että koirat pysyvät vierelläni käveltäessä. Hiski ei tajunnut asiasta yhtään mitään. Lisäksi harjoiteltiin odottamista paikoillaan remmissä. Ei minkäänlaista hajua tästäkään. Nätisti kävellessä Hiski yritti roikkua vuoroin Josessa vuoroin Fassessa. No kai se siitä. Otetaan nyt tavaksi vähintään kerran päivässä remmillä nätisti 20-30m. Ennen kuin päästetään remmistä irti vaaditaan katsekontakti.

Menin viideksi töihin, Ville jäi koirien kanssa kotiin ja oli käynyt lenkillä. Ei ehditty vaihtamaan kuin pari sanaa puoli yhdeksän aikaan kun Ville toi Hiskin minulle hallille. Treenattiin vähän aikaa Marjukan ja Siirin kera. Hyvin meni, Hiski totteli hienosti, eikä mennyt kenenkään luo ilman lupaa. Pallo ei oikein jaksanut nyt kiinnostaa, mutta majavanhäntälelu on aina yhtä kiva.
Hyppy onnistui ilman namin viemistä esteen taakse tänään kolme kertaa.

Näin tänään miten Hiski juoksi Fassea karkuun lelu suussa. Oppinut uuden "kivan" leikin.

No comments: