Sunday, September 24, 2006

10 viikkoa ja 2 päivää



Klo 12.40

Öisin vain yksi herätys, ei pissoja lattialla. :)

Tänään olisi ollut Tupalan kentällä möllitoko, mutta emme menneet sinne, koska pitäisi siivota kämppääkin jossain välissä. Tuntuu siltä kuin kolme viikkoa olisi mennyt lentäen.

Aamulenkillä tuli pari juoksijaa vastaan. Juoksijat ovat vaikeita. Jouduin nappaamaan pari kertaa niskasta kiinni ja sanomaan äp äp, kun Hiski meinasi ihan väkisin lähteä perään.
Tänään Hiski osasi ensimmäistä kertaa kääntyä itse oikeasta kohdasta kotiin päin. En osaa sanoa montako kertaa tämä lenkki on menty sen kanssa näin päin, ehkä n. 5 kertaa. Lenkillä käveltiin taas asvaltilla autotien varressa remmin kanssa. Tänään pysyi paremmin sillä puolen tietä missä käskettiin olla. Hiski otti pari kertaa katsekontaktiakin kävellessään vasemmalla puolellani juuri oikeassa kohdassa ja pääsin palkitsemaan siitä. Odota -käskyä otettiin pari kertaa, lähinnä remmin laitoin ja poisottamisen yhteydessä. Ei taida ymmärtää sitä käskyä vielä.

Illalla käytiin Sampolassa ohitustreeneissä. Kolmas kerta ja meni tosi hyvin. Selvästi huomaa, että Hiski on jo oppinut yhdistämään tämän paikan ja ohittamiset toisiinsa. Vaikka pururadalla meni juoksijakin ohi, ei Hiski edes aikonut lähteä perään. Onneksi ensi kerralla ollaan eri paikassa. Ei nuo ohitukset noin hyvin suju muualla. Lelu ei kelvannut ollenkaan palkaksi harjoituksissa, ainoastaan nami. Lopuksi Hiski leikki parin pennun kanssa hetken aikaa.

KOTIELÄIMIIN TUTUSTUMINEN osa 2

Illalla otettiin chinchilloista muistutus. Hiski vaikutti aluksi siltä, että se on täysin unohtanut mitä nuo karvapallerot ovat ja katsoi niitä sellaisella saalistusilmeellä. Olin valmiina vesipullon kanssa. Pari chinchillaa juoksi Hiski edestä, jolloin Hiski otti muutaman nopeamman askeleen niitä kohti. Sanoin äp äp ja sen jälkeen Hiskin olemus muuttui heti. Eli hyvin muisti! Mitään ongelmia ei ilmennyt tuon jälkeen. Tosin Hiski liikkui huoneessa enemmän kuin viimeksi ja chillojen perässäkin se käveli, mutta heilutti häntää kun chilla lähestyi, eikä ollut mitenkään hyökkäävän oloinen. Kuvassa Jose näyttämässä mallia miten chinchillojen kanssa ollaan. :) Ja sitten oli Hiskin vuoro näyttää taitonsa: (en tiedä onko kuva otettu alusta, jossa Hiskillä näytti olevan vähän saalistusta päällä koska tuo toinen tassu on noin vai onko Hiski vain astumassa eteenpäin.)






No comments: