Ruokaa annettu päivässä 4 x 1/2dl. Vyötärö on jo näkyvissä. :) Seuraava viikko mennään 0.75dl x 4 annoksilla mikäli vyötärö pysyy kurissa.

Klo 10.50
Yö oli levoton, taisi Hiski nukkua eilen liikaa päivällä. Pitää yrittää jotenkin pitää pentua nyt enemmän hereillä iltaisin. Nyt Hiski nukkuu riehuttuaan puoli kymmenestä tähän asti. Yhden jälkeen menen sairaalaan röntgenkuvaan, Sanna tulee mukaan ja sosiaalistaa Hiskiä sen aikaa sairaalan pihassa. :)
Klo 23.30
Otettiin luoksetulo sairaalan pihassa niin, että minulla oli ruoka kassissa mukana ja yllätin Hiskin kutsumalla sen luokse. Se sujui hyvin.
Hiski oli tänään tunnilla mukana viidestä kuuteen Sannan hoivissa. Kitinää ja kiskomista johonkin suuntaan ilmeni. Ei nukahtanut ennen kuin tunnin lopussa. Joutui pitämään siis remmissä, muuten olisi lähtenyt johonkin.
Takaisin hallille Hiski tuotiin puoli kahdeksalta, jonka jälkeen otettiin taas muutama tottisliike hallilla. Ville näki Hiskin nostavan jalkaa hallin pihassa...
Iltaruokinnan yhteydessä huomasin uuden opitun asian! Kun annoin Joselle ruuan, Hiski ei mennyt Josen kupille, vaan jäi odottamaan omaansa. En kokeillut miten olisi käynyt jos olisin antanut vielä Fassenkin kupin ensin, vaan Ville ruokki Fassen ja minä annoin ruuan Hiskille.
Illalla käytiin vielä mummolassa. Meno oli riehakasta. Toivottavasti ensi yö on levollisempi.

Viikon tiivistelmä (varmasti jotain unohtuukin)
- Osaa ottaa katsekontaktin ruokakupilla + harjoituksessa, mutta katseen kesto on vasta n. 1s.
- Menee maahan kun näyttää kädellä, käsi on n. 4cm maasta tällä hetkellä.
- Tulee sivulle käsimerkin avulla, istuu siinä nätisti pidemmänkin aikaa, kunhan saa palkkaa välillä. Palkkaan sekä vasemmalla, että oikealla kädellä sivulletulosta.
- Tulee kutsuttaessa hyvin luokse, ääntä ei tarvitse enään nostaa niin ylös. Tulee ulkoa sisälle nyt hyvin.
- Kontaktikävelyä otettu vasta vähän, namin kanssa menty ehkä pari metriä kerrallaan.
- Noutaa pallon kun heitän. Tätä ei ole opetettu.
- Osaa istua ulko-ovelle ja katsoa silmiin ennen kuin pääsee ovesta.
- Ollaan onnistututtu viemään ulos niin paljon, että vahinkoja ei ole sattunut kuin muutaman kerran. Vain yksi kakka sisälle viikon aikana! Pissoja ehkä 5. Ulos viedään n. 45 minuutin välein päivisin, öisin n. 3 tunnin välein. Ei papereita lattioilla.
- Alkaa tuijottamaan silmiin kun kehuu. Tietää jo saavansa palkan.
- Istuu aina kun pyydän luokse.
- Lenkkeilijöiden ohittaminen kohtailaisen vaikeaa vielä kun ei ole kielletty. Lähtee helposti käsistä. Hakee kontaktia lenkillä jo enemmän.
- Ei ole kovinkaan kiinnostunut muista koirista, enemmän ihmisistä.
- Kävellyt remmissä n. 3 kertaa, ei osaa.
- Panta ollut kaulassa n. 5 kertaa, häiritsee vielä paljon. Pantaa ei olla käytetty vielä lenkeillä.
- Revitty leluilla joka päivä vähintään 3 kertaa 1-5min kerrallaan.
- Koulutusta nameilla 2-5 kertaa päivässä 1-5min kerrallaan.
- Ollut yksin kotona vasta muutamia minuutteja ja silloinkin kotona ovat olleet muut koirat. Tätä pitää nyt alkaa opettamaan jo kiireesti. Jätetty vain silloin kun pentu nukkuu. Jätetty eri huoneeseen tällöin, ei ongelmia.
- Tutustuttu metallikapulaan, kantoi.
- Kävelty tokohypyn yli muutama kerta.
- Tutustuttu agilityn a-esteeseen, puomiin, pussiin ja keinuun. Nostettu penkkien päälle lenkillä. Hypännyt kerran itse penkin päälle.
- Tehty miljoona luoksetuloa ulkona ja eri paikoissa. Palkittu mahdollisimman usein ruualla. ulkona.
- Vapaa -käskyä käytetty joka kerta kun pennulta pyydetään jotain + ovesta kuljettaessa.
Kiellot:
- Marsujen haukunta (vettä päin näköä ja ei -käsky sanottu tässä yhteydessä ainoastaan)
- Johtojen pureminen (sanallisesti äp äp äänellä)
- Astuminen (niskasta kiinni ravistus kesto 1s, yleensä vinkaisee. En käytä vettä tässä kohtaa, ettei astumisen uhri saa slaagia)
- Nukkumispaikan (korin) syöminen (sanallisesti äp äp)
- Patjan repiminen (sanallisesti äp äp)
- Maan kaivaminen, vesikupin kaivaminen (sanallisesti äp äp)
- Käsien pureminen (vaihdettu leluun)
- Housujen pureminen (sanallinen äp äp)
- Ei olla vielä opetettu sanaa ei! (marsujen haukkumiseen käytetty yht. 4 kertaa ei -käskyä + vesisuihketta) Ei hauku tällä hetkellä marsuja.



No comments:
Post a Comment