
Tänään on taas vaihteeksi kiireinen päivä, tarkoitan KIIREINEN. Aamulla oli taas kahdet pissat lattialla ja Hiski löytyi sängystä.
12.00 oli asiakas, sitä ennen kävin lenkillä ja vastailin s-posteihin. Lenkillä tuli 2 x 2 sauvakävelijää vastaan. Ensimmäiset kaksi juttelivat, pysähdyin ja syötin lihapullaa, mutta Hiski aikoi silti lähteä. Äp äp ja kraappaus niskasta takaisin istumaan ja syömään lihapullaa. Toiset kaksi menikin sitten paremmin, riitti pelkkä kehuminen ja lihapullan syöttäminen.
Hiski meni päivähoitoon Sannan luo Sampolaan, josta Ville nappasi sen kyytiin töistä tullessaan kahden jälkeen. Itse pääsin kotiin kolmen jälkeen. Taas pissat lattialla. Ei tietoa missä välissä tapahtunut.
Nyt pitääkin lähteä kohta taas takaisin töihin. Puhelin soi, tekstarit vilkuttaa täyttä ja vastaajassa 8 viestiä... ja s-postissa näyttää olevan vähintään 10 uutta viestiä. Kotiin pääsen sitten yhdeksän jälkeen ja töitäkin pitäisi ehtiä sitten vielä tekemään. Jääpi tämän päivän sosiaalistamiset taas aika pieneksi, Hiski tulee varmaan illalla käymään hallilla. Pitää kysellä Sannalta myöhemmin miten kerrostalossa oleminen oli sujunut.
Anteeksi niille, joiden puheluihin en ehtinyt vastaamaan, laittakaa s-postia tai tekstaria, vastaan heti kun ehdin!
Klo 22.15
Hiski kävi illalla hallilla taas. Kontaktikävely on tosi hankalaa, koska Hiski syö sormet kun yritän viedä namin kanssa eikä se oikea kohta ole lainkaan selvä ilman namia. Muutenkin Hiski on kova pomppimaan tasajalkaa joka tilanteessa ja kontaktikävely menee täysin pomppimiseksi jos kättä ja namia nostaa ylemmäs. Kerran puri sormeen kulmahampaalla oikein kunnolla jo.
Otettiin hyppyä taas (yhdellä laudalla, pentu siis kävelee yli). Käskyllä hyppy Hiski kääntää katseensa jo hypyn taakse, mutta ei lähtenyt yli koska ei nähnyt siellä namia. Sain onnistumaan pari kertaa ilman namin viemistä hypyn taakse. (Laiskottaa, en jaksa viedä namia joka kerta).
Leikittiin majavanhännällä, otettiin sivulletuloja ja maahamenoja. Sitten lähdettiin kotiin ja käytiin iltalenkillä kaikki kolme koiraa ja ihmiset metsässä. Lenkin aikana otettiin kolme luoksetuloa, palkkana lihapulla. Fassen luoksetulot ovat surkeita. Päätettiin alkaa ottamaan kaikkien koirien iltaruuat mukaan iltalenkille ja ruoka tulee luoksetulon jälkeen kesken lenkin. Valitettavasti Fassen ruokahalu on tosi laimea, eikä se ole koskaan pitänyt namipalkkaa juuri minään. Saa nähdä onko asiasta yhtään apua.
Ville oli jättänyt koirat iltapäivällä niin, että oli mennyt itse makuuhuoneeseen nukkumaan. Tai no, ei siitä mitään ollut tullut, siis nukkumisesta, koska Hiski oli riehunut ja haukkunut kuulemma 20min ennen kuin oli hiljentynyt ja Ville päässyt katsomaan mitä oikein tapahtuu. Hiski oli hyppinyt päin eteisen ovea joka johtaa ulko-ovelle. Ei kovin hyvältä kuullosta, huomenna pitäisi koirien olla keskenään tunnin ajan kotona kun käyn lääkärissä. Huh huh. Tosin Ville oli jättänyt Hiskin juuri kun se oli ollut hereillä.
Hiski oli odottanut autossa sen aikaa, kun Ville oli käynyt kaupassa. Ei kuulemma meteliä, mutta naama oli ollut kyllä auton lasissa kun Ville palasi takaisin autolle.
Pelottaa kyllä jättää koirat huomenna keskenään, ei tiedä yhtään mitä Hiski tekee. Olisi PITÄNYT jättää koiria enemmän jo, ne ovat olleet vasta muutamia minuutteja keskenään. Puhumattakaan siitä, että Hiski jää aivan yksin. Tekemistä siis riittää. Voi kun päivässä olisi enemmän kuin 24 tuntia!
Sannan raportti:
Hiski saapui luokseni hoitoon ja tutustumaan kerrostaloelämään siksi aikaa kun Kati oli töissä. Oli kiva nähdä, että Hiski selkeästi tunsi minut kun kävin hakemassa sen autolta. :) Miten sitä voikaan kiintyä niin nopeasti pieneen koiranpentuun... Otin pennun ja "tarvikekassin" ja lähdimme kohti kämppääni. Menimme kierrerappusia pitkin ensimmäiseen kerrokseen niin, että peruutin Hiskin edellä ylös ja houkuttelin namien ja kehun avulla koiraa eteenpäin. Annoin namin aina noin neljän rappusen jälkeen ja kehuin aina kun Hiski kapusi ylös portaita. En kuitenkaan ruvennut hössöttämään ylenpalttisesti, ettei pentu kuvittelisi asiassa olevan jotain kummallista. Hiskin ensimmäinen kokemus kierreportaiden kanssa oli oikein onnistunut.
Sisälle päästyään Hiski oli kovin levoton. Pentu tutki jokaisen neliösentin tarkasti ja sain vahtia silmä kovana, ettei se vain saisi päähänsä käydä tietokoneen johtojen kimppuun. Muutaman kerran sain kieltää, mutta onneksi johdot eivät kiinnostaneet ylenpalttisesti. Lelut eivät jaksaneet innostaa Hiskiä, vaan pentu pyöri ympäriinsä inisten ja vinkuen. Parvekkeella Hiski pelkäsi kúivaustelinettä, vein nameja sen juurelle ja Hiski kävi syömässä ne, mutta suhtautui loppuajan hieman epäilevästi kuivaustelinettä kohtaan.
Hiski rauhoittui vasta, kun olin käynyt sen kanssa pienellä lenkillä. Ohitimme mummuja rollaattirien kanssa, naisen, jolla oli kaksi räyhäävää tipsua ja äidin, joka lykki lasta rattaissa. Ohitukset sujuivat kohtalaisesti, muutaman kerran sain sanoa äp äp ja kerran napata kiinni niskasta. Sen jälkeen ohitukset sujuivatkin huomattavasti paremmin. Tällä kertaa kuljimme hissillä, eikä Hiski kiinnittänyt asiaan suurempaa huomiota. Raukka meinasi jäädä oven väliinkin kerran ja teimme sen vuoksi vielä yhden hissireissun, mutta pentu ei näyttänyt pelkäävän hissiä yhtään.
Hiski nukkui jalkojeni juuressa istuessani sohvalla ja oli syötävän suloinen. Minun piti tietenkin ottaa se viereeni pienille päivänokosille. En yhtään ihmettele, miksi Kati on päästänyt Hiskin sänkyynsä. Tosin olen sitä mieltä, että pentu kannattaisi nyt vieroittaa tästä tavasta, ja pian. ;)
Ruoka-aikaan Hiski otti todella hienosti kontaktia. Katseen aika on pidentynyt, mutta vaadin noin kolme katsetta, ennen kuin annoin ruuan pennulle. Ruuan jälkeen menimme ulos ja tulimme alas portaita pitkin. Alastulo sujui hienosti, Hiski ei epäröitynyt missään vaiheessa vaan tuli rohkeasti alas. Ulkona Hiskiä kiinnostivat kävyt, karkkipaperit ja jäniksen papanat. Sain muutaman ronkkia ulos suusta, kun äp äp ei tehonnut. Omat asiansa Hiski hoiti normaalisti. Ville tullessa hakemaan laskeuduimme uudestaan portaita ja se ei sujunut yhtä hyvin kuin edellisellä kerralla, mutta sain pennun liikkumaan eteenpäin. Tätä varmaan kannattaisi harjoitella vielä muutaman kerran, erilaisissa portaissa vaikka nämä kierreportaat ovat varmaankin kaikista pelottavimmat koiran kannalta. Ulko-ovella ollutta ritilää ja kaivonkansia Hiski hieman kummasteli, joten palkkasin pentua kun se käveli niiden päällä ja otin myös muutaman istumisen. Kaiken kaikkiaan vierailu sujui hyvin. Otan Hiskin mielelläni toistekin luokseni.


No comments:
Post a Comment