
Kävimme tänään "mummolassa" näytillä. Hiski oli vähän väsähtänyt, eikä jaksanut oikein innostua edes pallosta. Sitä ennen poikkesimme Kontaktikoirien hallilla. Siellä oli pentukurssi meneillään, mutta puolinukuksissa oleva Hiski ei jaksanut muista pennuista kiinnostua.
Tänään on tökkinyt luoksetulo pihalta sisälle... Nyt jo! Ja ikää vasta 7 viikkoa. Johtunee siitä, että Hiski oli viettänyt kasvattajansa luona päivät kokonaan ulkona. Hiski lähtee jopa hieman karkuun, kun lopulta kyllästyn huuteluun ja menen hakemaan sen sisälle. Teemme luoksetulot pihalta sisälle nyt extraherkkujen kanssa.
Kävimme lähimetsässä lenkillä, remmi on vielä täysin käsittämätön kapistus. Hiski lähti lenkkeilijän perään, juoksi n. 20m mutta sitten palasi takaisin. Jouduin huutamaan ja hyppimään kyllä aika lailla ennen kuin sain sen palaamaan takaisin.
Käväisimme tänään myös marketin pihassa katselemassa kärryjä ja ihmisiä. Muutama lapsikin pääsi rapsuttelemaan Hiskiä.
Saimme katsekontaktiharjoituksen onnistumaan tänään klo 22.00, jonka jälkeen se alkoi sujumaan ja Hiski näytti ymmärtävän mitä siltä halutaan. Samoin onnistui maahameno käden ja namin avulla, sivulletulo ja istuminen. Hienoa! Katsekontaktin oppimiseen meni n. 28h. Toistoja oli noin 20kpl.

No comments:
Post a Comment