
Klo 22.25
Hiski herätti minut kolmelta yöllä vinkuen. Päästin ulos ja teki molemmat asiat. Aamulla ei ollut vahinkoja lattialla, hyvä niin.
Annoin Fassen ja Hiskin riehua pihassa koko aamun ja riehuminen tuottikin tulosta. Klo 10.30 Hiski nukahti, mutta heräsi kun yritin livahtaa ovesta ulos. Otin kourallisen kuivaruokaa ja viskasin keittiöön. Sitten häivyin ovesta. Kokonaisuudessaan lääkärikeikkaan meni n. 45 min. Kotiin tullessa ei näkynyt mitään vaurioita missään, mutta Hiski oli aika väsynyt, joten oletan ettei se kyllä ole ihan koko aikaa ainakaan nukkunut kun olin poissa.
Kävimme päivälenkillä metsässä. Ei mitään erikoista tapahtunut, paitsi että Fasse mullitteli oikein olan takaa ja luoksetulot olivat sen mukaisia. Hermot meinasi mennä ja menikin. Menin pari kertaa piiloon ja Hiskikin ymmärsi lopulta, että mamman luokse kannattaa tulla niin saa namia.

Iltapäivällä lähdettiin Hiskin kanssa kahdestaan hakemaan sisko Kiiraa lenkille metsään. Hiski istui menomatkan etupenkillä ja pyrki pari kertaa taakse sen jälkeen kun Kiira ilmestyi omistajansa kanssa takapenkille. Aika nopeasti kuitenkin rauhoittui siihen etupenkille, ihme.
Lenkin alku oli yhtä painimista, eikä päästy kulkemaan kuin muutama kymmenen metriä kun jostain kuului TÄNNE ja vihellystä ja sitten meitä kohti juoksikin jo koira. Kultainennoutaja uros.. vaistomaisesti hyökkäsin kohti ja nappasin koiraa kiinni kaulasta molemmin puolin ja ärähdin. Sitten näkyikin jo kaksi juoksevaa omistajaa. Kysyin onko koira kiltti, kuulemma oli, joten päästin irti ja ihan nätisti se tutustuikin pentuihin. Onneksi näin. Lenkin aikana kuului kyllä muitakin huhuiluja, joten neljän ja kuuden välissä ei kyllä kannata metsään mennä enää. Liikaa riskejä. Irti oli varmasti myös ei niin kilttejä koiria.
Pysähdyimme lammelle. Molemmat pennut kävivät tassuttelemassa vedessä, Kiira pulahti vahingossa kokonaan lampeen. :) Loppulenkistä oli havaittavissa jo väsynyttä tappelun alkua ja kerran puutuinkin asiaan nappaamalla niskasta Hiskin pois Kiiran päältä. Molemmat pennut tulivat kivasti omistajien luokse kutsusta, mitä nyt vähän sekoilivat kumman kädestä sitä namia saa.
Illalla 20.30 mentiin hallille Heidin ja Simban kanssa. Mukana myös Ville, Fasu ja José.
Treenailtiin puolisen tuntia. Hiski ei välitä Simbasta kyllä pätkän vertaa. Tarvisi saada muita koiria häiriöksi. Ei otettu ei-käskyä vieläkään. Taidan odotella vielä viikon, ennen kuin sen teen. Tuntuu, että pentua saa muutenkin kieltää jatkuvasti. Onneksi Hiski tottelee koko ajan paremmin äp äp -käskyä. No viimeistään 16 ikäviikkoon mennessä se harjoitus on kyllä tehtävä. Katsotaan missä välissä on sopiva hetki. Taidan vain olla vähän pehmeä?Kuvassa kuuluisa "majavanhäntälelu"

No comments:
Post a Comment