

Klo 10.15
Yö sujui rauhallisesti. Hiski kohelsi puoli yhteen asti, jonka jälkeen nukahti ja nukkui sängyn alla. Ulkona käytiin pari kertaa yön aikana. Ville kävi aamulenkillä poikien kanssa. Lenkillä oli tullut vastaan pari naista, jotka olivat alkaneet puhutella koiria ja kaaos oli ollut taas valmis. :( Harmi juttu, kun yrittää pennulle opettaa ettei kaikkia ihmisiä moikata. Ulkona on kamala ilma, tuulee ja on tosi kylmä. Ei siis mikään kiva sosiaalistamiskeli. Saa nähdä mitä tänään kehitellään.
Klo 15.45
Ulkona tuulee edelleen. Kävimme lenkillä metsässä. Lammella tavattiin myös espanjanvesikoira Peppi. Hiski kävi mahaa myöden vedessä.
Emme päässeet autoa pidemmälle kun jo ensimmäinen pyöräilijä pysähtyi ja tuli rapsuttelemaan Hiskiä. : / Saa nähdä miten ohitukset saadaan ikinäkään kuntoon. Hiski tuli kyllä paremmin mukana ja kutsusta luokse. Muutaman kerran jäi haistelemaan pensaita. Menin lenkin aikana piiloon kolme kertaa ja palkkasin koirat lihapullalla kun tulivat luokseni. En tiedä tajusiko Hiski asiasta mitään. Fasselle tekee hyvää pieni luoksetulon kertaus.
Takaisin tullessa laitoin Hiskin ensimmäistä kertaa auton takaosaan Josen ja Fassen seuraan. Matkan aikana kuului pientä kitinää ja pari kertaa Hiski kiipeili pitkin seiniä. Katsotaan nyt joko olisi aika alkaa opettamaan takaosaan. Ei siinä muuten mitään, mutta Josella palaa hermo jos pentu sählää takaluukussa. Josen mielestä (niin kuin minunkin) autossa pitää nukkua matkat.

Klo 17.00
Annoin Hiskille ensimmäistä kertaa vinkulelun. En oikein pidä koirien vinkuleluista, koska mielestäni on typerää opettaa koira puremaan vinkuvaa esinettä -> marsukin vinkuu -> pure sitä?
No joka tapauksessa Hiskin mielestä vinkuva porsas oli maailman hienoin lelu ja sen kanssa vinguteltiin vähintään 15min, jonka jälkeen tuli uni taas.

Klo 22.00
Loppupäivä vietettiinkin sitten kotona. Kylään tuli muutama tuttu ja Hiski osoitti jo ymmärtävänsä sen, että ovesta tulee kivoja ihmisiä sisään. Ei sentään hauku vielä, mutta riehaantuu nyt jo. En ole puuttunut vieraiden sisääntuloon mikä tulee kyllä kostautumaan. Kaikkihan haluavat hipelöidä pientä pentua jo ovella.
Otettiin tänään muutama paikallaistumisharjoitus, mutta kivilattiat ovat siihen liian liukkaat. Jalat liukuvat alta. Pitää harjoitella maton päällä.
Illalla klo 22.30 kokeilin muutamaa tottisliikettä. Huomasin, että Hiski hakeutuu sivulle itse, joten päätin kokeilla pienemmällä käsimerkillä "seinän" vieressä:
www.kontaktikoirat.com/videot/sivulle8vkoa.MOV
Hiski jäi vähän liian taakse, aion jatkaa vielä käsimerkillä, pienennän sitä seinän vieressä ja avolattialla isolla käsimerkillä.

No comments:
Post a Comment